مزایای استفاده از تایمر آبیاری
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


تایمر آبیاری قطره ای یک سیستم آبیاری است که برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی روی برخی از شیرها نصب می شود و آبیاری کارآمدتر است. زیرا این دستگاه یکی از دستگاه های مورد استفاده برای آبیاری بوده و تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب دارد. این یک دستگاه تایمر آبیاری به زبان ساده است.

تایمر آبیاری قطره ای نوعی سیستم آبیاری است که برای صرفه جویی در مصرف آب و نیروی کار علاوه بر آبیاری بهتر، روی برخی از شیرها نصب می شود. زیرا این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های آبیاری می باشد و تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد. به زبان ساده تایمر آبیاری وسیله ای است که به شیر آب متصل می شود و به کمک آن می توان برنامه آبیاری مورد نظر را روی شیر آب تنظیم کرد.

به این ترتیب مناطق سبز به صورت خودکار و اقتصادی آبیاری می شوند. اندازه این دستگاه کوچک و به اندازه کف دست است و تمام انرژی آن از دو مداد یا یک باتری از کتاب ها به دست می آید. نصب این دستگاه بسیار آسان و راحت است. بنابراین هرکسی می تواند لوله را به حیاط یا باغ خود وصل کرده و از آن استفاده کند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از زمان بندی آبیاری می پردازیم. https://mgwd.ir/?p=209191

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کنیم؟

گیاهان مانند سایر موجودات زنده به آب نیاز دارند. بنابراین اگر مقدار آب مورد نیاز آنها کمتر یا بیشتر از حد معین باشد، قطعا آسیب خواهند دید. اگر می خواهید درختان تازه و گیاهان سالم داشته باشید، آبیاری اصولی و منظم را فراموش نکنید. البته این روش آبیاری باید با تایمر آبیاری بسیار دقیق همراه باشد. با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش مشغله کاری، انجام هر روزه این فرآیند برای افراد کاری سخت و طاقت فرسا است. بنابراین بهترین راه برای اطمینان از آبیاری باکیفیت استفاده از تایمر آبیاری است. در این صورت با کنترل مصرف آب، گیاهان آب لازم را به ترتیب خاصی دریافت می کنند.

انواع تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری که با عملکرد و ساختار حرفه ای خود فرآیند آبیاری را تسهیل می کنند در انواع و مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند که با توجه به کاربرد و نیاز کاربر قابل انتخاب و خرید می باشد. تایمر خانگی با باتری، تایمر آبیاری دیجیتال و تایمر آبیاری شارژی از انواع تایمرهای آبیاری قطره ای هستند که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

تایمر آبیاری خانگی که با باتری کار می کند

تایمر آبیاری خانگی از یک کنترلر و یک شیر برقی تشکیل شده است که به دو نوع تایمر مکانیکی و دیجیتال تقسیم می شوند. این نوع تایمر که نوعی تایمر آبیاری بدون نیاز به برق است، باطری کار می کند، عمر باتری در تایمر اصلی معمولا یک سال کامل است و پس از آن زمان باتری ها نیاز به تعویض دارند.

تایمر دیجیتال آبیاری

یک تایمر دیجیتالی آبیاری معمولا دارای یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ و کاربردی است که کاربر می تواند پس از 30 ثانیه آن را قفل کند یا در صورت نیاز به سیستم خاموش کننده خودکار تغییر دهد. در تایمرهای دیجیتال، افراد می توانند ظرفیت باتری باقی مانده را در بالای صفحه نمایش دیجیتال ببینند. صفحه شیر در بالای صفحه نمایش شروع آبیاری را به شما می گوید. در این نوع تایمر می توانید ساعت و زمان آبیاری را با توجه به فاصله زمانی که استفاده می کنید تنظیم کنید.

نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری تایمر آبیاری

اگر قصد خرید تایمر آبیاری قطره ای را دارید، می توانید بهترین و با کیفیت ترین تایمرها در انواع مختلف را در یک فروشگاه اینترنتی معتبر بررسی کنید و پس از بررسی بدون نگرانی اقدام به خرید کنید:

سفت کردن بیش از حد این دستگاه ممکن است به آن آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است تایمر را به صورت عمودی نصب کنید.

استفاده از سایبان برای جلوگیری از آسیب دیدن این دستگاه در برابر نور خورشید و شرایط جوی مختلف توصیه می شود. همچنین انداختن حوله یا پارچه ضخیم نقش مهمی در افزایش عمر مفید تایمر آبیاری دارد.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از تایمر آبیاری برای زمانی است که در خانه نیستید تا در غیاب شما فرآیند آبیاری به صورت خودکار انجام شود.

برای عملکرد صحیح بهتر است هر از چند گاهی فیلتر تایمر را تمیز کنید. اگر کیفیت آب در منطقه شما بدتر شده است، قبل از بستن شیر آب، فیلتر را تعویض کنید تا گیاهان در معرض کیفیت پایین آب قرار نگیرند.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری اتوماتیک

وقتت را تلف نکن

از هدر رفتن آب جلوگیری می کند

جلوگیری از استرس آبی

کیفیت و سرعت با تایمر آبیاری

پیشرفت علم و فناوری منجر به تحولات و نوآوری های جدیدی در زمینه های مختلف شده است. تایمرهای هوشمند آبیاری و به طور کلی فناوری آبیاری هوشمند یکی از ابزارهایی است که نیازهای زندگی بشر امروزی را برآورده کرده است و آب را در زمان مشخص و برنامه ریزی شده تامین می کند، برنامه هایی در تجارت آب نیرو وجود دارد که از این روش استفاده می کنند. با توجه به نوع گیاه و خاک ساخته می شوند و جریان آب در زمان های مشخص قطع می شود تا فرآیند آبیاری با بالاترین دقت و کیفیت انجام شود.





:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: